O sławnej uszczelce pod głowcią powstało wiele miejskich legend. Wiele osób przypisuje każdy objaw usterki uszczelce pod głowicą. Dymi? Uszczelka pod głowicą. Zbyt głośno pracuje? Uszczelka pod głowicą. Teściowa wydarła się na Ciebie dziś rano? Uszczelka pod głowicą.

Rozwiązaniem, które sprawdzi co złego dzieje się w naszym aucie, jest zestaw do wykrywania spalin. Jest to zestaw, z którym poradzi sobie każdy amator. Nie jest też drogim urządzeniem. W większości przypadków będzie w stanie określić, w jakim stanie jest niesławna uszczelka pod głowicą. Jeśli jednak wolisz nie kombinować i udać się do mechanika, z pewnością będzie on w stanie określić stan uszczelki.

Jeśli okaże się, że mamy problem, to ciężko określić przyczynę. Uszczelka pod głowicą znosi bardzo zmienne temperatury i wysokie ciśnienie. Nietrafne będzie szukanie przyczyny. W tym wypadku najlepiej zająć się rozwiązaniem problemu, a więc konieczna może być wymiana uszczelki pod głowicą.

Wymiana uszczelki pod głowicą jest dosyć poważną operacją mechaniczną, gdyż wymaga rozbicia na części pierwsze wielu elementów.
Uszczelka pod głowicą nie jest drogim elementem. Kosztuje od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Trzeba natomiast wziąć pod uwagę robociznę, planowanie głowicy (zwykle konieczne), kontrolę i parę innych rzeczy w zależności od modelu auta i komplikacji.
Warto tutaj napomnieć, że inwestycja w śruby głowicy będzie również korzystnym zabiegiem. Obowiązkowym zabiegiem będzie włożenie pieniędzy w nowy napęd rozrządu.

Średni koszt wymiany głowicy ze wszystkimi czynnościami to około tysiąca trzystu złotych, jeśli nasz silnik ma pojemność mniejszą niż dwa litry. W przypadku dużej pojemności, może to wynosić około, a nawet ponad dwa tysiące złotych.
Bardzo łatwo jest pomylić objawy przepalenia uszczelki na głowicą z setką innych usterek, które mogą pojawić się w naszym samochodzie. Najważniejszą sprawą jest tutaj właściwa diagnostyka. Nie dopytywanie się na forach, ponieważ tam jest bardzo dużo „speców Januszy”, którzy do wydawania diagnoz są bardzo chętni. Warto jest pojechać do mechanika, który będzie miał fizyczny wgląd do ewentualnego problemu, aniżeli udawać się do internetowego lekarza. Ilu z nas miało konkretne objawy przeziębienia, a wyczytało, że to rak? No właśnie. Podobnie jest z autami. Dajmy popisać się prawdziwym specjalistom.